RAPOR TARİHİ:18.04.2023
DÜZENLEYEN: Kalite Yönetim Birimi
KONU: Ocak /Şubat /Mart 2023 Kalite Yönetim Birimi Faaliyetleri
1-Kalite Yönetimi Doküman Yönetim Sistemi
Kalite çalışmalarının etkin şekilde yönetilmesine yönelik ihtiyaç duyulan dokümanların oluşturulması ve gerekli görülen revizyonların yapılması sağlanmıştır. Hazırlanan dokümanların İntranet üzerinden duyurulmuş, ilgililer bilgilendirilmiştir ve gerekli görülen konularda eğitimler verilmiştir. Çalışmalar sürekli takip edilmektedir.
2.Kalite Göstergelerinin İzlenmesi
Bakanlığımızca hazırlanan Sağlıkta Kalite Standartları Gösterge Yönetim Rehberi kapsamında hastanemizde 83 ana gösterge başlığına Kalite Direktörlüğü tarafından aylık olarak takip edilmektedir .
Göstergelerin izlenmesine ilişkin süreçler Kalite Direktörlüğü tarafından koordine edilmektedir .
Göstergenin özelliğine göre belirlenen aralıklarda veriler analiz edilmekte, analizler sonucunda gerekli iyileştirme faaliyetleri planlanmakta ve uygulanmaktadır. Analiz sonuçları, planlanan ve uygulanan iyileştirme faaliyetlerinin sonuçları, ilgili yönetici, bölüm kalite sorumlusu ve çalışanlarla paylaşılmaktadır.
Göstergelere ilişkin sonuçlar her dönem Bakanlıkça oluşturulan elektronik veri tabanına, Türkiye Sağlıkta Kalite Göstergeleri Sistemine (TÜR-GÖS) gönderilmektedir.
3.2021 Yılı Yönetim Değerlendirme Toplantısı
Sağlıkta Kalite Standartları gereğince, Kalite Çalışmaları ve Hastane hizmet sunumuna yönelik Hastane Üst Yönetimi ve Bölüm Kalite Sorumlularının katılımı ile 29.01.2022 tarihinde Toplantı Salonunda Hastanemiz Kalite Direktörlüğü tarafından 2021 yılı Değerlendirme Toplantısı gerçekleştirilmiştir.
Toplantıda; İstatistiki Veriler, Gösterge Yönetimi, Eğitim Faaliyetleri, Öz Değerlendirme Sonuçları, Düzeltici Ve Önleyici Faaliyetler, Memnuniyet Anket Sonuçları ile Kurumsal Amaç ve Hedeflere ilişkin veriler ve KYB tarafından hazırlanan Değerlendirme Raporu ele alınmıştır.
2021 Yılı Hastane geneli hizmetler ve SKS faaliyetleri kapsamında Tüm Bölüm Kalite Sorumlularına yürütülen faaliyetlerde başarıları nedeniyle teşekkür belgeleri Hastane Başhekim Yardımcımız ve ilgili müdürlerimiz tarafından takdim edilmiştir.
4.Acil Uyarı Kodların Yönetimi
Mavi Kod ve Beyaz Kod olaylarına ilişkin yapılan müdahale ile ilgili kayıtlar olay yerine ulaşmasına ilişkin süreler takip edilmiş ve uygunsuzluklara yönelik gerekli iyileştirme faaliyetleri planlanmış/uygulanmıştır. İlk üç aylık dönemde Mavi Kod:12 Beyaz Kod Bildirimi: 1adettir. Beya zKod Mavi Kod ve Pembe Kod tatbikatları gerçkleştirilmiş olup uygunsuzluk görülmemiştir. Tatbikat rapot ve görüntüleri kayıt altına alınmıştır.Kırmızı Kod ve tahliye tatbikatı Kasım ayında gerçekleştirilmiştir.
5.Genel Uyum Eğitimleri
Hastaneye yeni başlayan tüm çalışanlara verilen; Hasta Güvenliği ile ilgili Sağlıkta Kalite Standartları ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olmasını sağlayan eğitimler genel uyum eğitimi kapsamında verilmektedir.
6.İstenmeyen Olay Bildirim Sistemi
Çalışanlar tarafından hasta ve çalışan güvenliğini tehdit eden gerçekleşmiş/ramak kala istenmeyen olay bildirimlerinin değerlendirilmesi için kurulan sistemimiz aktiftir. Sisteme yapılan bildirimlerin tümü değerlendirilmekte, olay bazında kök neden analizi yapılarak tespit edilen olumsuzluklara yönelik gerekli düzeltici-önleyici faaliyetler gerçekleştirilmekte ve sonuçları izlenmektedir. Bildirime konu olan olaylar ilgili yönetici, birim sorumluları/çalışanlar, kurullar ve İş sağlığı Güvenliği Kurulunda görüşülmüş ve alınan kararlar ve gerçekleştirilen düzeltici-önleyici faaliyetler hakkında ilgili çalışanlar bilgilendirilmiştir. Üçer aylık dönemlerle bildirimlere ait analiz ve sistem kullanımı hakkında bilgiler çalışanlarımızla Karmed üzerinden paylaşılmaktadır.
Döneme ait 3 adet hasta düşme bildirimi mevcuttur.Olaylara ilişkin DÖFbaşlatılmıştır.2 adet kesici delici alet yaralanması bildirimi mevcuttur.
7.Hasta/Hasta Yakını Hasta Deneyimi Anketleri, Görüş, Öneri ve Şikayetleri/ Çalışan Görüş, Öneri ve Şikayetleri Değerlendirme Toplantısı
Hastane üst yönetimi ve değerlendirme ekibinin katılımıyla hasta ve yakınları tarafından bildirimi yapılan görüş, öneri ve şikayetlere yönelik değerlendirme toplantıları aylık olarak gerçekleştirildi. Bildirimler değerlendirilerek öncelikli olarak müdahale edilmesi gereken geri bildirimler en kısa zamanda ele alındı. Değerlendirmelerde gerekli görülen durumlarda ulaşılan bulgular ilgili birimler ile anlık paylaşıldı. Elde edilen bulgular neticesinde gerçekleştirilmesi planlanan gerekli iyileştirmeler için önem düzeylerine göre planlamalar yapıldı. Görüş, öneri ve şikayeti bulunan hasta veya yakınına gerektiğinde geri bildirimde bulunuldu.
Başvurular ayrıca aylık ve üçer aylık dönemlerle yönetime rapor olarak sunulmaktadır.
Bu dönemde çalışanlarımızdan herhangi bir görüş öneri mevcut değildir.
8.Çalışan Geri Bildirim Anketleri
Çalışanların beklenti ve gereksinimlerinin karşılanma düzeyini yansıtmakta olan, aynı zamanda kurumların kalite geliştirme sürecinde de önemli birer ölçüm aracı olarak kullanılan çalışan geri bildirim anketleri, Sağlık Tesisimizde Aralık ayı içerisinde Bakanlığımız tarafından belirlenen kurallar çerçevesinde uygulanmıştı. (Toplam 152 personelimize ulaşıldı)
29 Ocak tarihli toplantıda geri bildirim anketlerinden elde edilen sonuçlar Kalite Direktörlüğünün sunumu, hastane üst yönetiminin katılımı ile değerlendirildi ve gerekli iyileştirme çalışmaları başlatılmasına yönelik kararlar alındı. Özellikle işe başlama ayrılış, hastalık ve doğum günü mesajlarının rutin gönderilmesi için DÖF başlatıldı.
Anket sonuçlarımız çalışanlar ile KARMED üzerinden paylaşıldı.
9-Görevlendirmeler
SKS’nin uygulanmasına yönelik bölüm kalite sorumluları, Göstergeye ilişkin verilerin toplanması, izlenmesi, değerlendirilmesi ve analizinden sorumlu kişiler, Öz Değerlendirme ekibi, Bina Turu ekibi, tüm komite ,kurul üyelerinin görevlendirmeleri yapılmıştır.
10.Kurumsal Amaç ve Hedefler
Hastane faaliyetlerinin planlanması ve uygulanmasında kurum bazında belirlenen hedef ve amaçların esas alınmasının önemi göz önünde bulundurularak bölüm bazında 2023 yılı kurumsal amaç ve hedefleri bölümler ve üst yönetim koordinasyonuyla belirlenmiştir. Kalite Hedefleri Planlama Takip Formu ve Kurumsal Eylem Planı ile kayıt altına alınmıştır.
Takipler yıl ortası ve sonunda gerçekleştirilecek ve gerekli düzeltici faaliyetlerin planlaması yapılacaktır.
11. Dış Değerlendirme Faaliyeti
SKS Bakanlık Değerlendirmesi Şubat ayında Hastanemizde gerçekleşmiştir. Oldukça verimli ve eğitim faaliyeti şeklinde geçem denetim sonucumuzda Kalite Puanımız 94 olarak açıklanmıştır.